Елітний перевізник
Щоб створити успішний бізнес, потрібно вміти не тільки ризикувати, а й ретельно все прораховувати. Власник служби «Еліт Таксі» зумів поєднати ці навички і добився бажаного.
Олександр Круліковський - власник однієї з перших служб таксі в Києві. Він придумав називати вартість поїздки при замовленні машини, а ще встановлювати в машинах Wi-Fi. Йому вдається втілити свої ідеї завдяки принциповому відношенню до роботи. Зараз у пана Круліковського нова глобальна мета - добитися появи в Києві легального таксі.
Народився 18 листопада 1969 року в м. Глибока Чернівецької обл. 1989-1992 рр.. - Інспектор другого рангу на Вадул-Сіретській митниці. У 1997 році закінчив КНУ ім. Шевченка за фахом «правознавство». З 1994 року працював брокером в 317 брокерській конторі Української біржі «Десятинна», з 1996 р. став її директором. З 1996-го по 1998 р. поєднував дві роботи. Директор агентства нерухомості «Світлана». У 1998 році створив службу таксі «Бліц», перетворену в 2001 році в «Еліт Таксі». Одружений, двоє дітей.
[Освоїти ринок]
У 1998 році в Києві офіційного таксі не існувало, були лише «граки». Чому вирішили зайнятися цим бізнесом?
А. Круліковський: Чесно кажучи, я з тих, хто не бачить перед собою ніяких перешкод - якщо виникає можливість добитися успіху, я обов'язково її використовую. До таксі п'ять років торгував нерухомістю: був директором брокерської контори, потім став директором агентства нерухомості. Але в 1998 році я пішов з цієї сфери, вирішив відкрити свою справу. Поки продавав квартири, виходив Київ вздовж і впоперек. Можливо, коли я вирішував, яким бізнесом зайнятися, саме знання міста зіграло свою роль, адже таксі - це пересування по його вулицях. До того ж мені хотілося зробити щось класне.
Класне таксі?
А. Круліковський: Саме так! На ті часи в Києві, та й у межах всієї України поняття «таксі» взагалі втратило сенс. До 1985 року все було зрозуміло: сідаєш у таксі, водій включає таксометр, а після прибуття на місце ти платиш визначену суму. Після розвалу Союзу таксопарки стали зникати, водії, залишившись без начальства, самі взялися визначати вартість проїзду. Так, на ринку таксі почав формуватися принцип самовільного визначення вартості проїзду, а тарифна політика моментально була знищена. Доставкою пасажирів стали займатися тільки «граки».
І ви вирішили зайняти цю нішу?
А. Круліковський: Коли я організовував службу, багато крутили пальцем біля скроні. Говорили, мовляв, у будь-якого бордюру стоїть фільтрувальник, якому махнув рукою, і поїхав. Наївно думати, що хтось буде дзвонити і чекати, поки приїде машина. З водіями теж була проблема. Я ж спочатку пішов до так званих професіоналів, які стояли біля бордюру. Роздрукував на струминному принтері невеликі буклети, в яких було написано, як добре буде всім жити, коли не треба буде мерзнути в машині, чекаючи клієнтів. Там же було вказано, що в моєму таксі водії їздитимуть тільки із замовлення на замовлення. Звичайно, більшість тих, хто це читав або чув, вважали мою затію провальною і не розуміли, навіщо їм потрібен інший формат роботи.
Але ж знайшлися люди, які погодилися на вашу пропозицію?
А. Круліковський: Звісно, але не так багато, як хотілося б. Та й без «накладок» запуск служби таксі не обійшовся. Справа в тому, що працювати я планував розпочати 12 травня 1998 року. Хотів приурочити відкриття фірми до першого засідання Європейського банку реконструкції і розвитку в Києві. Ця подія, тоді, викликала ажіотаж, який можна порівняти з підготовкою до Євро-2012. Але сталася «накладка», ми не встигли отримати дозвіл на включення радіостанції, й виникли проблеми з підключенням телефону, фактично я запізнився на 2 дні. Мої перші десять машин виїхали на лінію 14 травня 1998 року. А на два дні раніше розпочала роботу компанія «Автосвіт». У них були однакові жовті машинки, дуже гарно оздоблені. Вони склали нам конкуренцію.
І як вдалося залучити клієнтів?
Що допомогло вистояти?
Так це було ваше ноу-хау?
Скільки людей у вас тоді працювало?
Спочатку ваша компанія називалася «Бліц». Коли і навіщо провели ребрендинг?
Проводите тестування при прийомі на роботу?
Водій повинен довезти пасажира, а не читати йому вірші ...
На ринку таксі ваша служба вважається чи не єдиною офіційною. Як вдалося налагодити роботу?
Інші служби таксі, наскільки я розумію, так не працюють ...
[Не зупинятися на досягнутому]
Ви новатор сфери пасажирських перевезень. Які ідеї сьогодні широко використовуються?
Як розвиваєте бізнес?
Кажуть, ви лобіюєте законопроект, що регулює ринок таксі. Чи так це?
Які якості допомогли досягти успіху?
У вас є мрія?